Bir önceki sayfaya geri dönmek için buraya tıklayın! Sayfayı yazdırmak için tıklayın!
 
 

27.12.2014

BASIN AÇIKLAMASI
BASINA VE KAMUOYUNA

 

Tüketici Dernekleri Federasyonunundan (Tüdef) Tüketicilere Çağrı…

Hakkınızı arayın ama aldanmayın !...

“Kredi kartı, dosya masrafı, kayıp-kaçak bedellerini geri alıyoruz ” diyenlere kanmayın !..

Tüketici derneklerinin adını hatta amblemlerini dahi kullanabilen dolandırıcılara karşı dikkatli olun!…

Tüketici sorunlarını ve şüphelendiğiniz dolandırıcıları 81 ildeki TÜDEF üyesi yasal yetkili ve gönüllü tüketici derneklerine bildiriniz .
 

Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) , tüketicileri “Kredi kartı, dosya masrafı, kayıp-kaçak bedellerini geri alıyoruz ” diyen bazı yetkisiz, kötü niyetli kişi ve firmalara karşı uyardı. Federasyon tarafından; TÜDEF Genel Merkezinden TÜDEF adına Genel Başkan Hasan Atak imzasıyla yapılan yazılı açıklamada; tüketiciler haklarını ararken aldanmamaları ve dolandırıcıların tuzağına düşmemeleri konusunda uyarılarak, yurttaşların her türlü tüketici sorununda yasal olarak görev yapan gönüllü tüketici derneklerinden yardım alabilecekleri anımsatıldı. Açıklamada tüketicilerin bir süredir devam eden bankacılık işlemleri ücretleri yanısıra son birkaç gündür kayıp-kaçak elektrik bedelleri için de bir takım yetkisiz kişi ve firmalar tarafından aldatılıp istismar edildikleri ve bu uygulamalar sonucu dolandırılmalarının yanısıra kişisel bilgi ve iletişim bilgilerinin diğer güvensiz uygulama ve saldırgan reklamlar açık hale geldiği bildirildi.

Açıklamada şöyle denildi: “Tüketicilere kayıp-kaçak bedelinin, kredi kartı ve kredi masraflarının geri alınacağına dair kısa mesaj (SMS) ile ya da bizzat radyo, TV, gazete ve dergiler ile bunların internet sayfalarına ilan, link vererek ulaşan bazı kişi ve firmalar, vatandaşlardan bu hizmetleri karşılığında para talep ediyorlar. Hatta, Federasyonumuza bağlı gönüllü derneklerimizin isimlerini ve hatta amblemlerini dahi kullanacak kadar gözlerini karartan bu kişi ve şirketler tüketicilerden iletişim bilgilerini de isteyip, kendilerine ödemeli olarak başvuru evraklarını göndereceklerini belirtiyorlar. Daha sonra, bu evrakların teslimatında ortalama 70 ila 100 TL gibi ücretler talep ediyor ve sonrasında yurttaşlarımızı kaderleriyle baş başa bırakıyorlar. Böylece yurttaşlar haklarımız arayacağız derken dolandırılmakla kalmıyor; ayrıca kişisel bilgileri ve iletişim bilgilerini de verdikleri için tüketicilerimiz ileride güvensiz uygulamalara, saldırgan reklamlarla da açık hale geliyorlar. Tüketiciler bu ve benzeri durumlarda dikkatli olmalı, bu kişi ve firmaları, yetkili makamlara ve Federasyonumuza bağlı Tüketici Derneklerine bildirmelidirler. Tüketicilerimiz bankacılık, kayıp-kaçak ve diğer tüketici hak ihlalleri hakkındaki şikâyetleri için Türkiye’ nin 81 ilinde 102 şubesiyle örgütlü bulunan TÜDEF’ e bağlı, yasal, yetkili ve gönüllü görev yapan ve kendi örgütlü güçleri olan; Tüketici Derneklerinden gerekli yardım ve destekleri alabileceklerdir” .


Hasan ATAK
Genel Başkan